Skargi i wnioski
Skargi i wnioski w Podkarpackim OW NFZ w Rzeszowie można zgłaszać do Sekcji – Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Świadczeniobiorców POW NFZ:
Podkarpacki OW NFZ
ul. Zamkowa 8
35-032 Rzeszów
tel. 17 86 04 170
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, poczty elektronicznej poświadczonej podpisem elektronicznym oraz ustnie do protokołu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
1) naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
2) przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;
3) zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności :
sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane z lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.
Ponadto Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:
Rzecznika Praw Pacjenta
Aleja Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
Infolinia Rzecznika:
0-800-190-590
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej – www.nil.org.pl,
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych –www.izbapiel.org.pl
Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2
00-193 Warszawa
tel./fax: (22) 860 70 86