• Skargi i wnioski

    Opublikowany przez  • 25 czerwca, 2012 • Pacjenci

    Skargi i wnioski w Podkarpackim OW NFZ w Rzeszowie można zgłaszać do Sekcji – Skarg i Wniosków Wydziału Spraw Świadczeniobiorców POW NFZ:

    Podkarpacki OW NFZ

    ul. Zamkowa 8

    35-032 Rzeszów

    tel. 17 86 04 170

    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, poczty elektronicznej poświadczonej podpisem elektronicznym oraz ustnie do protokołu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.

    Przedmiotem skargi może być w szczególności:

    1) naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;

    2) przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;

    3) zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności :

    sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane z lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.

    Ponadto Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:

    Rzecznika Praw Pacjenta

    Aleja Zjednoczenia 25

    01-829 Warszawa

    Infolinia Rzecznika:

    0-800-190-590

    Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej – www.nil.org.pl,

    Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych –www.izbapiel.org.pl

    Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych

    ul. Stawki 2

    00-193 Warszawa

    tel./fax: (22) 860 70 86

    Informacje o